صفحه اصلی
از 3 نفر از استادان ارتقاء یافته دانشکده در یکسال اخیر تقدیر شد
  • 681 بازدید

جلسه تقدیر از اعضای هیئت علمی ارتقاء یافته دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه، سه‌شنبه 9 آبان 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ارتقاء مرتبه علمی را به اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه تبریک گفت و برای ایشان توفیق و تداوم موفقیت آرزو کرد. وی با اشاره به اهمیت علم و علم‌آموزی  در دین مبین اسلام اظهار داشت: قریب به 25 درصد از محتوای آیات شریف قرآن کریم به موضوع علم و علم‌آموزی اشاره دارد، ما مسلمانان از این نظر باید به دین و کتاب آسمانی خود مفتخر باشیم.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به آیه‌ 5 سوره مبارکه علق، اولین معلم بشر را خداوند معرفی کرد و بحث تعلیم را بجز آموزش تخصصی علوم، شامل شاگرد پروری و تربیت انسان عنوان کرد. وی، پرسشگری را برای دانشجو واجب دانست و از استادان درخواست کرد برای تقویت این قوه تلاش کنند و با داشتن رفتاری پدرانه ، شرایطی را فراهم آورند تا دانشجو بتواند مشکلات و دغدغه‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارد و همینطور دانشجویان را به آینده امیدوار نگه دارند.

دکتر آقامیری در ادامه با اشاره به جامعه آماری استادان ارتقاء یافته اظهار داشت: از مجموع 30 عضو هیأت علمی ارتقا یافته به صورت میانگین زیر 40 سال سن دارند؛ در این بین استادانی در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.  این جوان بودن و جوان‌گرایی از نقاط قوت یک مجموعه علمی است اما لازمه‌ی این اتفاق حمایت استادان پیشکسوت از استادان جوان و انتقال و اشتراک  تجربیات و تخصص با ایشان است.

رئیس دانشگاه در تمامی مراحل تعلیم و تربیت، تواضع را امری ضروری و لازم برای اساتید دانست و ایشان را به متواضع بودن تشویق کرد.

دکتر آقامیری در پایان به تلاش‌ها و برنامه های دانشگاه برای گسترش و تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص فرآیند پیگیری و رایزنی  با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه ارائه داد.
در بخش دوم این نشست برخی از اعضای هیئت علمی نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را رئیس دانشگاه در میان گذاشتند.

در پایان جلسه لوح تقدیر  و هدیه ای به رسم یادبود به استادان ارتقاء یافته توسط رئیس دانشگاه به ایشان اهدا شد.

شایان ذکر است از دانشکده مهندسی برق (کنترل- قدرت)، اساتید محترم آقایان دکتر منصور رفیعی از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری، دکتر مصطفی عابدی از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری و دکتر علی مصلی نژاد از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری در یک سال اخیر موفق به ارتقا شده اند.

ریاست دانشکده برای این اساتید بزرگوار، آرزوی سلامتی و موفقیتهای روزافزون دارند.

لینک خبر

افزودن نظرات